[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Tytuł oryginału: The Agile Samurai: How Agile Masters Deliver Great SoftwareTłumaczenie: Andrzej StefańskiISBN: 978-83-246-3483-5Copyright © 2010 Pragmatic Programmers, LLCAll rights reservedCopyright © 2012 by Helion S.A.All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by anymeans, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storageretrieval system, without permission from the Publisher.Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszejpublikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innympowoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymiich właścicieli.Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacjebyły kompletne i rzetelne. Nie biorą jednakżadnejodpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor orazWydawnictwo HELION nie ponoszą równieżżadnejodpowiedzialności za ewentualne szkodywynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.Wydawnictwo HELIONul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICEtel. 32 231 22 19, 32 230 98 63e-mail: helion@helion.plDrogi Czytelniku!Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adresMożesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.Printed in Poland.•Kup książkę•Poleć książkę•Oceń książkę•Księgarnia internetowa•Lubię to! » Nasza społecznośćSpis tre ciPodziÚkowania ...................................................................................... 9Dobrze CiÚ widzieÊ ............................................................................. 11CzÚ Ê I. Wprowadzenie ............................................................ 15Rozdziaï 1. Zwinno Ê w piguïce ........................................................ 171.1. Dostarczaj czego warto ciowego co tydzieñ ............................................... 181.2. Jak dziaïa zwinne planowanie? .................................................................. 211.3. Zrobione oznacza zrobione ....................................................................... 231.4. Trzy proste prawdy .................................................................................. 24Rozdziaï 2. Poznaj swój zwinny zespóï ............................................ 272.1. Czym wyró niajÈ siÚ zwinne projekty? ....................................................... 282.2. Co napÚdza zwinny zespóï ........................................................................ 302.3. Typowe role ............................................................................................. 362.4. Wskazówki co do tworzenia Twojego zwinnego zespoïu .............................. 45CzÚ Ê II. Inicjacja projektu zwinnego .................................... 49Rozdziaï 3. Jak zapakowaÊ autokar ................................................. 513.1. Co zabija wiÚkszo Ê projektów ................................................................... 523.2. Zadawaj trudne pytania ............................................................................ 523.3. Zrób tablicÚ koncepcyjnÈ .......................................................................... 54Kup książkęPoleć książkę6Zwinny samuraj3.4. Jak to dziaïa ............................................................................................. 543.5. Tablica koncepcyjna w piguïce .................................................................. 55Rozdziaï 4. Kontekst projektu ........................................................... 574.1. Zapytaj: po co tu jeste my? ....................................................................... 584.2. Tworzenie krótkiego podsumowania .......................................................... 604.3. Projekt opakowania .................................................................................. 634.4. Stwórz listÚ „NIE” ................................................................................... 664.5. Poznaj swoich sÈsiadów ............................................................................ 68Rozdziaï 5. Realizacja ......................................................................... 755.1. Poka rozwiÈzanie .................................................................................... 765.2. Zapytaj, co nie da nam spokojnie spaÊ ....................................................... 775.3. Okre l rozmiar ......................................................................................... 815.4. Wyja nij dokïadnie, co zamierzasz dostarczyÊ ............................................. 835.5. Poka , co siÚ bÚdzie dziaïo ........................................................................ 90CzÚ Ê III. Planowanie zwinnego projektu ............................. 97Rozdziaï 6. Zbieranie historii u ytkowników ................................. 996.1. Problem z dokumentacjÈ ......................................................................... 1006.2. Wprowad historie u ytkownika .............................................................. 1036.3. Cechy dobrych historii u ytkownika ......................................................... 1046.4. Jak przeprowadziÊ warsztaty zbierania historii .......................................... 112Rozdziaï 7. Szacowanie: piÚkna sztuka zgadywania .................... 1197.1. Problem z wysokopoziomowymi szacunkami ............................................ 1207.2. Zamiana cytryn w lemoniadÚ .................................................................. 1217.3. Jak to dziaïa? ......................................................................................... 127Rozdziaï 8. Zwinne planowanie: zmagania z rzeczywisto ciÈ .... 1358.1. Problemy z planowaniem statycznym ....................................................... 1368.2. Stwórz zwinny plan ................................................................................ 1388.3. BÈd elastyczny co do zakresu projektu .................................................... 1408.4. Twój pierwszy plan ................................................................................ 143Kup książkęPoleć książkęSpis tre ci78.5. Wykres malejÈcy .................................................................................... 1518.6. Zmiana projektu w projekt zwinny .......................................................... 1558.7. Zastosowanie w praktyce ........................................................................ 156CzÚ Ê IV. Realizacja zwinnego projektu .............................. 165Rozdziaï 9. ZarzÈdzanie iteracjami: dziaïanie .............................. 1679.1. Jak dostarczaÊ warto ciowe rzeczy co tydzieñ ............................................ 1689.2. Zwinna iteracja ...................................................................................... 1699.3. Potrzebna pomoc ................................................................................... 1709.4. Krok 1. Analiza i projektowanie: przygotowanie do pracy ......................... 1719.5. Krok 2. Programowanie: praca ............................................................... 1779.6. Krok 3. Testowanie: sprawdzanie pracy .................................................. 1789.7. Kanban ................................................................................................. 180Rozdziaï 10. Tworzenie zwinnego planu komunikacji ................. 18510.1. Cztery rzeczy do zrobienia w ka dej iteracji ............................................ 18610.2. SPH — spotkanie planowania historii .................................................. 18610.3. Pokaz .................................................................................................. 18810.4. Zaplanuj nastÚpnÈ iteracjÚ .................................................................... 18810.5. Jak poprowadziÊ miniprzeglÈd ............................................................... 19010.6. Jak nie prowadziÊ codziennych podsumowañ .......................................... 19210.7. Wykorzystaj to, co dziaïa ...................................................................... 193Rozdziaï 11. Przygotowanie wizualizacji przestrzeni roboczej .... 19711.1. Oho… Mamy kïopoty! ......................................................................... 19811.2. Jak stworzyÊ wizualizacjÚ przestrzeni roboczej ......................................... 20111.3. Poka swoje zamiary ............................................................................ 20311.4. Stwórz i ogïo wspólny sïownik dla danej dziedziny ................................ 20411.5. Uwa aj na bïÚdy .................................................................................. 205CzÚ Ê V. Tworzenie zwinnego oprogramowania ................ 209Rozdziaï 12. Testowanie jednostkowe: wiedzieÊ, e dziaïa ........ 21112.1. Witamy w Vegas! ................................................................................. 21212.2. Wprowad testy jednostkowe ................................................................ 214Kup książkęPoleć książkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]