[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Autorka scenariusza: Reliszko MariaTEMAT ZAJĘĆ: ZWIERZĘTA CHRONIONE W POLSCE.MATERIAŁY:•••••memo ze zdjęciami zwierzątszablon zającapapier na plakaty dzieciPRZEBIEG ZAJĘĆ:0. Powitanie, przedstawienie tematu zajęć.1. Zwierzęta chronione.Rozmowa z dziećmi w kole.Dzieci wypowiadają się na temat: co to znaczy, że niektóre gatunki zwierząt są chronione; dlaczego sąchronione?2. Grupowanie zwierząt.Wprowadzenie nazewnictwa związanego z gromadami zwierząt: ssaki, ptaki, płazy, gady, owady i ryby. Abysprawdzić czy dzieci zrozumiały pojęcia proszę o podawanie przykładów do każdej gromady (niekonieczniezwierząt chronionych).Następnie dzieci losują po dwa zdjęcia zwierząt (chronionych w Polsce) z ww gromad i przyczepiają dowłaściwych tablic. Po przyklejeniu zdjęć dzieci oglądają wszystkie tablice i wspólnie nazywamy wszystkiezwierzęta podkreślając na koniec, że wszystkie te gatunki są w Polsce chronione. Aby sprawdzić czy dziecizapamiętały ich nazwy proszę, aby wskazywały zdjęcia wymienianych przeze mnie zwierząt.3. Naśladowanie sposobu poruszania się zwierząt.1Dzieci po kolejnym obejrzeniu tablic ze zwierzętami otrzymują polecenie wybrać jedno zwierzątko i naśladowaćjego sposób poruszania się w rytm muzyki. Dzieci mają obserwować się nawzajem, ponieważ gdy muzykaucichnie muszą się pogrupować w gromady.4. Memo.Dzieci otrzymują zestawy memo ze zdjęciami zwierzętami. Jeśli któreś dziecko odnajdzie parę zwierząt,które sąw Polsce chronione wstaje (podskakuje, klaszcze...) i wymawia nazwę zwierzęcia.5. Zagadka dźwiękowa.Dzieci wsłuchują się w puszczane z odtwarzacza odgłosy wydawane przez zwierzęta. Gdy odgadną jakie tozwierzę stają pod wybraną tablicą z daną gromadą i wskazują zwierzę.6. Zając.Dzieci otrzymują szablony zająca (oczywiście bielaka...). Krótko opisujemy charakterystykę tego zwierzęcia.Dzieci wycinają określone kształty i składają je zgodnie z instrukcją.7. Zwierzęta chronione w Polsce – plakaty.Praca w grupach. Dzieci mają za zadanie wybrać zwierzę chronione w Polsce i narysować go na plakacie. Późniejdzieci wspólnie wymyślają historyjkę pt. „Dzień z życia...”. Na koniec grupa prezentuje plakat i historyjkępozostałym dzieciom.8. Podsumowanie wiadomości, pożegnanie.2
[ Pobierz całość w formacie PDF ]