ZW nr 2 1998 Kapitan Planeta, ZHP - Zachomikowane, ZUCHY - Cykle, PION ZUCHOWY

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Cykl zbirek zuchowych Kapitan Planeta
ZBIÓRKA I
Spotkanie
z
Kapitanem Planetą
powołanie Tajnego Klubu Pomocników Kapitana Planety
1. Zuchy znajdują w harcówce stertę śmieci, odgarniają je i znajdują pod nimi
kwiatek, na którym wisi list: ,.Drogie zuchy, w waszym mieście zamieszkały złe
duchy, które groŜą wam i waszym przyjaciołom. Proszę was o pomoc, przybędę, jak
tylko odpędzicie złe moce z waszej harcówki. Zróbcie ze śmieci śmiecioduchy i
rozstawcie je w 4 kątach harcówki, odprawcie czary odpędzające złe moce. Jak za
panuje tu porządek, przybędę. Kapitan Planeta".
2. Zuchy wykonują śmiecioduchy i rozstawiają je w harcówce, wykonując taniec
imitujący sprzątanie: wymiatają kurz z półek, trzepią dywaniki, zamiatają podłogę
i otwierają okno, przez które wyglądają (opierają głowę na rękach).
3. Przylatuje Kapitan Planeta, opowiada, co grozi dzisiaj dzieciom i jak zuchy
mogą temu zaradzić. Proponuje załoŜyć Tajny Klub Pomocników Kapitana Planety.
Kiedy zuchy wyraŜają zgodę na przystąpienie do Klubu, na znak przystąpienia do
Klubu otrzymuj ą czterolistną koniczynkę, którą będą miały przypiętą na kaŜdej
zbiórce. Kapitan Planeta mianuje zuchy na Pomocników Kapitana Planety.
4. Gramy w zielone. Potrzebny będzie zielony przedmiot, który rzucamy do siebie.
Osoba, która łapie go, podaje jedną rzecz zieloną (wymieniane rzeczy nie mogą się
powtarzać).
5. Krąg Rady, na którym postanawiamy spotkać się z Kapitanem Planetą w
wybranym punkcie na mieście, aby wykonać mapy zagroŜeń.
6. Zakończenie przez dotknięcie koniczynki.
KOLEJNE ZBIÓRKI
Wyprawy z Kapitanem Planetą
W miarę moŜliwości dotyczą: poŜarów, ekologii, zdrowia, ratownictwa drogowego i
medycznego, obrony cywilnej, innych regionalnych zagroŜeń.
KaŜda wyprawa rozpoczyna się spotkaniem z Kapitanem Planetą, który podpowiada
zuchom, gdzie mogą znaleźć zagroŜenia, którymi na tej zbiórce będą się zajmować.
KaŜdą zbiórkę powinien poprzedzać obraz przedstawiający dane zagroŜenie, np.
ogień, wypadek, powódź.
Podczas wyprawy na niektórych obiektach zuchy znajdują koniczynki, na
pozostałych same stawiają znaki. (MoŜna ogłosić konkurs dla zuchów, kto nazbiera
najwięcej znaczków).
Wszystkie obiekty stanowiące zagroŜenie zuchy nanoszą na mapę.
PRZEDOSTATNIA ZBIÓRKA
1. Na podstawie zebranych danych zuchy z małych map robią duŜą mapę okolicy.
Technika wykonania prac moŜe być róŜna zaleŜy od moŜliwości. Zadaniem tego
cyklu powinno być malowanie mapy okolicy zagroŜeń, jakie groŜą dzieciom z
waszej miejscowości, dlatego podsumowanie naleŜy przeprowadzić w szkole wśród
dzieci lub w centrum miasta, gdzie widownia będzie jeszcze większa. Sposób
przedstawienia materiałów powinien być widowiskowy, a zaleŜy od zainteresowań
gromady, moŜe to być teatrzyk, happening, ulotka itp.
2. Na zakończenie kaŜdy uczestnik podsumowania otrzymuje kartkę od Kapitana
Planety, odczytuje ją i zawieszana drzewie lub nakleja się te karteczki na duŜym
papierze w kształcie drzewka. JeŜeli zuchy zakończyły zadanie pomyślnie, Kapitan
Planeta moŜe je mianować na Małych Kapitanów Planeta. Podczas realizacji zadań
moŜna wykorzystać pląsy i zabawy tematyczne, np.
Mój kask, Idzie zuch, Świeci
słoneczko złote
i wiele innych.
hm. Ania Klińska
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • apo.htw.pl