Zostan swoim szefem zoszef, onepress

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spis treci
Od TÅ‚umacza
9
1. Kim jeste? 11
Zmiana na lepsze .............................................................................12
Stan umysłu sprzyjajcy osiganiu sukcesu .................................12
Dlaczego chcesz rozpocz działalno gospodarcz?...............14
Kim jeste?.........................................................................................16
Praca w domu: konsekwencje dla rodziny ...................................19
Zacznij działa..................................................................................21
Nauka i ci)*ka praca....................................................................... 22
Nie myl o tym w niesko+czono. Zabierz si) do pracy!......... 23
2. Wybór rodzaju działalnoci 25
Przejmowanie istniejcego przedsi)biorstwa.............................. 25
Franczyza ......................................................................................... 26
Sprzeda* bezporednia................................................................... 29
Rozpoznawanie rynku ................................................................... 30
Produkty i usługi — rynek zbytu ................................................. 30
Polityka cenowa .............................................................................. 34
Punkt sprzeda*y.............................................................................. 39
Promocja .......................................................................................... 39
3. Rada eksperta
43
Wsparcie ze rodków publicznych
dla osób rozpoczynajcych działalno ................................... 44
Orodki Krajowego Systemu Usług............................................. 46
Organizacje handlowe ................................................................... 46
Inne 9ródła informacji................................................................... 48
O co pyta doradców?.................................................................... 48
6
Z
OSTA SWOIM SZEFEM
4. Biznesplan 49
Cel opracowywania biznesplanu ................................................ 49
Wzór biznesplanu........................................................................... 50
Przykład biznesplanu......................................................................53
Kosztorys ......................................................................................... 60
Przychody ze sprzeda*y ................................................................. 62
Rachunek zysków i strat .................................................................63
Prognoza rachunku przepływów pieni)*nych ........................... 65
5. &ródła finansowania przedsi)biorstwa 69
Twój wkład własny.......................................................................... 70
Wspólnik...........................................................................................71
Współmał*onek ...............................................................................71
Rodzina i przyjaciele .......................................................................71
Po*yczki w instytucjach niebankowych........................................... 72
Kredyty bankowe ............................................................................ 72
Wi)cej o usługach bankowych ...................................................... 74
Porednicy finansowi ..................................................................... 76
Dawcy kapitału podwy*szonego ryzyka (venture capital)........ 76
Spółdzielcze Kasy Oszcz)dnociowo-Kredytowe....................... 77
6. Formy organizacyjno-prawne przedsi)biorstw 79
Przedsi)biorstwo jednoosobowe .................................................. 79
Spółki osobowe ................................................................................81
Spółki kapitałowe ........................................................................... 86
Inne formy organizacyjno-prawne............................................... 88
Podatek VAT ................................................................................... 89
7. Siedziba firmy 93
Praca w domu .................................................................................. 93
Lokalizacja ....................................................................................... 94
Kompleksowa obsługa biurowa?.................................................. 95
Placówka sprzeda*y detalicznej .................................................... 96
Wynaj)cie lokalu............................................................................. 99
Kupno lokalu ................................................................................ 100
WÅ‚adze samorzdowe oraz instytucje
wspierania przedsi)biorczoci ................................................. 102
Jak szuka pomieszcze+ do wynaj)cia lub do kupienia?......... 104
S
PIS TRECI
7
8. Marketing, sprzeda3 i promocja 105
Zanim rozpoczniesz......................................................................106
Reklama ......................................................................................... 107
Reklama w lokalnych gazetach ................................................... 109
Rola sprzeda*y ...............................................................................110
Mailing............................................................................................ 111
Sprzeda* przez telefon ..................................................................114
Przygotowanie do wizyty u klienta .............................................125
Na zako+czenie tygodnia pracy...................................................132
Rozwijanie relacji z dotychczasowymi klientami .....................133
Wizerunek Twojej firmy...............................................................133
Troska o klienta .............................................................................137
Internet............................................................................................138
9. Zarz6dzanie przedsi)biorstwem 141
Zarzdzanie czasem.......................................................................141
Zarzdzanie przepływami pieni)*nymi .....................................146
Zatrudnianie pracowników..........................................................150
Alternatywne metody zatrudniania............................................152
Podsumowanie...............................................................................154
10. Gdzie szuka8 informacji?
155
Kim jeste?
Prawdopodobnie dysz do tego, aby działa na własny rachunek,
lecz powiniene rozway argumenty za i przeciw rozpoczynaniu
działalnoci gospodarczej. Ta ksika Ci w tym pomoe.
Poniej znajduje si" lista pyta#, które na pocztek powiniene so-
bie zada. Niniejsza ksika ułatwi Ci znalezienie odpowiedzi na nie.
Jak zamierzasz rozpozna rynek?
Co b"dzie przedmiotem Twojej działalnoci?
Czy potrzebujesz kapitału?
Jak zdob"dziesz kapitał, jeeli jest on Ci potrzebny?
W jaki sposób zamierzasz prowadzi sprzeda?
Czy b"dziesz efektywnie wykorzystywał swój czas?
Czego powiniene si" dowiedzie o usługach bankowych
dla podmiotów gospodarczych, o prowadzeniu ksig
rachunkowych i ubezpieczeniach?
Czy zamierzasz by płatnikiem VAT?
Czy rozpoczniesz działalno w formie przedsi"biorstwa
jednoosobowego, spółki jawnej czy spółki z ograniczon
odpowiedzialnoci?
Gdzie moesz zasi"gn porady i czy jest ona bezpłatna?
Czy działalno b"dzie miała charakter produkcyjny czy usługowy?
Zamierzasz prowadzi j w domu czy w biurze? Czy rozpoczniesz j
w formie przedsi"biorstwa jednoosobowego czy spółki z ograniczo-
n odpowiedzialnoci? Czy zamierzasz powi"ca jej cały swój czas
czy tylko cz"? Aby odpowiedzie na te wszystkie pytania, konieczne
jest z Twojej strony profesjonalne podejcie do przedsi"wzi"cia.
Dodam jeszcze, e ta ksika ujmuje zagadnienie od podstaw
w sposób praktyczny i wszechstronny.
Czy odpowiada Ci praca na własny rachunek?
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • apo.htw.pl

  •