[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ks. W
ł
łodzimierz Dziduch
OP
Ę
TANIE -
Ś
WIADECTWO EGZORCYSTY
MOJE POS?ANNICTWO
–
PRACA EGZORCYSTY
Minął już rok od cau kiedy w mojej miyjnej pracy acąłem pełnid niewykle
trudną i ważną poług egorcyty
Ze tudiów teologicnych wyniołem prekonanie że całą naą uwag mamy
koncentrowad na oobie Jeua Chrytua natomiat niewłaciwe jet bytnie
podkrelanie itnienia i diałania łych duchów
Jednak dopiero od roku, włanego dowiadcenia prekonałem i,
że całkowite
apomnienie o itnieniu atana jet bardo kodliwe i wrc niebepiecne
Po pryjedie na nową placówk miyjną w Doniecku dowiediałem i że kilka oób
mojej paraii wybiera i do kida greko katolickiego - egzorcysty, z probą żeby
prawdił cy ich choroby nie ą powodowane diałaniem łego i aby pomodlił i o
uzdrowienie.
Kiedy łuchałem hitorii ich niecd i chorób w wojej niewiadomoci beradnie
rokładałem rce
Zaniepokojony opowiadaniami o tym co i dieje podca egorcymów
potanowiłem pójd raem nimi aby amemu ocenid cy nie jet to prejaw
zbiorowej histerii.
Jednak to co tam obacyłem i preżyłem było dla mnie wielkim duchowym
wtrąem
Po protu w poób namacalny dowiadcyłem prerażającej obecnoci łych
duchów ora wechmocy Jeua, który pre egorcyt uwalniał ludi
ataokich niewoleo
Dopiero wtedy prawda o itnieniu łych duchów dotarła do mnie w poób niemal
namacalny a łowa Jeua Ewangelii „W imi moje łe duchy bdą wyrucad” tały
i recywitocią
Podczas egzorcyzmu
a cególnie podca wymawiania imienia Jeua, Maryi,
pokropienia wodą wiconą, błogoławieotwa kryżem lub Biblią, łe duchy
reagowały niewykłą wciekłocią dradając w ten poób woją obecnod w
cłowieku
Ocy optanych były nienaturalnie klite i pełne maniakalnej nienawici
Widiałem że łe duchy prebywające w optanych odnacają i nadludką iłą
potraią roumied i mówid najromaitymi jykami
Reagują nienawitną agreją wobec kapłanów i recy powiconych takich jak
medalik kryż lub woda wicona
Dopiero wtedy to namacalne dowiadcenie obecnoci łego, w całej pełni
uwiadomiło mi, do jakiego prerażającego niewolenia prowadi grech,
że atan
istnieje naprawd i nienawidi Pana Jeua i wytkich ludi, że prowadi on
prewrotną polityk ukrywania i i wmawiania ludiom, że nie itnieje
Do tej pory prawda wiary o itnieniu łych duchów była dla mnie teoretycną
możliwocią a łowa Chrytua Ewangelii o walce mocami ciemnoci martwą
literą
Było mi bardo głupio, że jako kiąd w wojej niewiadomoci bagateliowałem
obie obecnod i diałanie atana
Dopiero beporednia konrontacja duchami niecytymi podca egorcymów
prawiła że prebudiłem i głbokiego duchowego letargu
Dotarła do mnie całą wyraitocią prawda że ulegając pokuie życia takiego jakby
Bóg nie itniał ludie wierą że pieniąde ek włada mogą dad im pełni ccia
Odrucając Boga popadają w niewol atana który prowadi ich najprotą drogą
do zguby wiecznej.
Uwiadomiłem obie wtedy, że jako kapłan i mijonar mu pełnid mij Jeua,
który pryedł, „aby nicyd dieła diabła”,
a wic całą mocą mam robudad w
wiadomoci moich paraian potreb cora pełniejego jednocenia i
Chrytuem pre modlitw i akramenty ora koniecnod walki atanem
Do takiej walki wywa Pimo w a życie chrecijaokie onaca mówienie awe
„tak” Chrytuowi i „nie” atanowi
Pracuj w kraju gdie od Rewolucji Padiernikowej panowało komunitycne
imperium ła które dokonało niewyobrażalnego nicenia w ere duchowej i
gopodarcej tamtejego połeceotwa
W okreie komunitycnym w krajach byłego ZRR wymordowano w betialki
poób około 200 tyicy kapłanów prawoławnych i katolickich ora preło 20
milionów ludi wierących (ą to dane wydanej niedawno kiążki „Carna kiga
komunimu” napianej pre rancukich hitoryków)
Wdie tam gdie jet radykalna negacja i nienawid do Boga i Kocioła mamy do
cynienia nicącą diałalnocią diabła
Wdie tam, gdie wiara w Jeua jet walcana e wiadomą nienawicią,
mamy
do cynienia beporednim diałaniem atana
W tym kontekcie łowa papieża Pawła VI które wypowiediał w 1972 roku tały i
dla mnie niewykle aktualne i żywe
Papież mówił, że
„Jedną najwikych potreb Kocioła jet obrona pred tym
łem, które naywamy łym duchem Wiemy, że ten ciemny i niepokojący byt
itnieje naprawd i e woją dradiecką prebiegłocią wciąż diała Jest to
niepryjaciel ukryty, który aiewa błdy i niepowodenia w hitorii ludkiej”
Od tamtego dowiadcenia nową wrażliwocią patryłem na moich paraian
Już nie tylko teoretycnie ale praktycnie acąłem roróżniad normalną diałalnod
szatana, (czyli pokuy) od jego diałao nadwycajnych
Najciżą ormą nadwycajnych diabelkich diałao
ą optania
Polegają one na tałej obecnoci atana w ludkim ciele,
który caami powoduje u
optanego blokad woli, umyłu lub ucud
Ten tan najcciej objawia i w gwałtownych bluniercych reakcjach na witod
w poługiwaniu i obcymi jykami których dana ooba nigdy i nie ucyła w
nadludzkiej sile i wiedzy paranormalnej.
atan może nkad również ludi pre dolegliwoci ewntrne takie jak uderenia
pobicia upadki i preuwania predmiotów
Może również gnbid cłowieka obeyjnym myleniem lkiem ora najbardiej
aburdalnymi i blunierczymi pokusami.
Prekonałem i że tam gdie anika wiara dolegliwoci diabelkie tają i cora
bardziej rozpowszechnione.
Najctymi grechami, które oddają ludi pod panowanie łego aż do optania
włącnie,
to pornograia, gwałty, perwerje ekualne, brodnia aborcji, nienawid,
narkomania, alkoholim, praktykowanie magii, okultymu, wywoływanie duchów,
prynależnod do maonerii lub ucetnicenie w różnego rodaju ektach
orientalnych i satanistycznych.
W ciągu otatniego roku głoiło i do mnie wiele oób probą o modlitw o
uwolnienie i egzorcyzmy.
Zdaj obie praw tego że należy achowad wielką otrożnod pry podejmowaniu
diagnoy cy to jet optanie cy też jaka pychicna choroba
Najlepszym sposobem diagnozowania przy pierwszym spotkaniu
jest sam
egzorcyzm.
Ponieważ podca egorcymu jeżeli w cłowieku jet obecny ły duch to donaje on
traliwych cierpieo i w ten poób jet muony ujawnid woją obecnod
Widad wtedy jak
wewanie imienia Jeua, Maryi, woda wicona, kryż, kadidło
lub relikwie dołownie „parą” łego ducha doprowadając go do wciekłoci
Egorcym nie diała jednak na poób magicny aby oiągnął amierony kutek
mui byd wpółpraca e trony ooby optanej
Koniecna jet wcenieja
generalna powied, gorąca modlitwa i pragnienie
całkowitego oddania i Bogu
Jedną bardo itotnych prekód w uwolnieniu jet traktowanie egzorcysty, jako
uzdrowiciela, a nie, jako kogo kto diała w imieniu i mocą Chrytua żyjącego w
Kociele
Z tego powodu taram i prychodących do mnie ludi ucyd miłoci i wielkiego
acunku do Kocioła ponieważ be wiary w Kociół udrawiająca moc miłoci
Chrystusa nie dotrze do naszych serc.
Zdara i, że w trudniejych prypadkach
egorcymy muą byd powtarzane
pre tygodnie a nawet mieiące
Im ciży prypadek tym wicej wymaga modlitwy i cau na naleienie głównej
prekody która uniemożliwia dotp dla udrawiającej łaki Jeua
Okauje i że długi ca egorcymowania taje i dobrodiejtwem dla rodziny i
pryjaciół gdyż mobiliuje ich do intenywnej modlitwy i pomaga w dowiadceniu
nadpryrodonej recywitoci
Bóg dopuca ło, aby doprowadid ludi do wikego dobra
W wielu wypadkach główne korenie ła tkwią w grechach wielkiej
nieprawiedliwoci okultymu lub w braku prebacenia
Treba koniecnie oddalid wytkie uray i prebacyd całego erca wytkim
który nam awinili i dopiero wtedy natąpi całkowite uwolnienie
W wielu przypadkach nie potrzeba egorcymów,
lecz radykalnego nawrócenia
pre cerą powied, modlitw i pot Jet to nieodowny warunek pełnego
uzdrowienia.
PRZYPADEK SWIET?ANY
–
DEMON ALKOHOLIZMU
Jedną oób, którą egorcymowałem była wietłana
Pryła do mojej
parafii dwa lata temu. Zotała ochrcona jeszcze, jako dziecko jednak wychowywała
i be Boga
Jej dorołe już córki po nawróceniu regularnie prytpowały do akramentów i
żarliwie proiły Boga o łak nawrócenia dla mamy
I recywicie tało i że pewnego dnia wietłana pryła do kocioła i potanowiła
rozpocząd żyd wiarą modląc i i łuchając Bożego łowa
Od 9 lat głównym jej problemem był alkoholim
Wielokrotnie podejmowała próby
całkowitego erwania piciem alkoholu nietety bekutecnie nałóg okaywał i
silniejszy od jej dobrej woli.
Wielokrotnie wyrucano ją pracy a pijaotwo
Najgore ciągi alkoholowe pojawiały i w okreach Wielkiego Potu, Wielkanocy i
Bożego Narodenia
Nieudane próby trewienia prowadiły ją do dalych ałamao i myli amobójcych
Jeienią ubiegłego roku decydowała i pójd do kida egorcyty gdie po ra
pierwy w życiu prytąpiła do powiedi i Komunii w
[ Pobierz całość w formacie PDF ]