Ucze z autyzmem , oligo różne, kurs IPET

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Autyzm i ZespółAspergera– dostosowanie wymagańWiesława MachulKurs: Konstruowanie IPE-T-ówIPE-1Zapewnićw jak największym stopniustałe:rozkład zajęćszkolnych, niezmiennośćpomieszczeń, w których sięone odbywają,stałośćosób prowadzących. Ma to umożliwićdziecku lepsze przewidywanie i zapewnićpoczucie bezpieczeństwaGdy ustalony plan ulega zmianom (odwołanezajęcia, zmiana sali, zastępstwo, wycieczka)ważne jest uprzedzenie o tym dziecka jaknajwcześniej.Kurs: Konstruowanie IPE-T-ówIPE-21Wyeliminowaćlub zminimalizowaćnadmiar bodźców rozpraszających ipowodujących dyskomfortProsty sposób na wyciszenie- wykładzina napodłodze oraz grubsze zasłony.Zmiana oświetlenia pulsacyjnego (jarzeniówki)na ciągłe.Zmniejszenie liczby gazetek i wystawek(ewentualne ich zasłonięcie).Wyznaczenie miejsca na wyciszenie izrelaksowanie (kiedy dziecko poczuje niepokój)Kurs: Konstruowanie IPE-T-ówIPE-3Uczniowie z autyzmemgdy mająnauczyćsięczegośnowego,wykazująskłonnośćpowracania dosztywnych, stereotypowych zachowań.mająproblemy z samodzielnymdokończeniem zadania.jeśli pozostawi sięje by samodzielniewykonały zadanie, wkrótce je porzucą.Kurs: Konstruowanie IPE-T-ówIPE-42Dlatego potrzebne jest:uczenie sięmusi byćwyraźnieuporządkowane.ważne jestpodzielenie zadania namniejsze etapy, aby były one dla dzieckajasne i by dziecko mogło ukończyćzadaniez minimalnąliczbąbłędów.można zastosowaćserięobrazków, któreprzedstawiająsekwencjęzdarzeńlubzadańdo wykonania.Kurs: Konstruowanie IPE-T-ówIPE-5ucznia należynagradzaćza każdądobrzewykonanączęśćzadania.w sytuacji, gdy obserwujemy u dzieckaniepokój, lęk, rozdrażnienie czy problemyz wykonaniem zadaniawarto udzielićmuszczegółowych, konkretnych wskazówek,co i w jaki sposób może zrobić.Kurs: Konstruowanie IPE-T-ówIPE-63ważne jest takżejasne wyjaśnianienaszych oczekiwańwobec niego, aniekiedy umożliwienie mu odłączenia sięod grupy, by mogło uspokoićsięizrelaksować.Kurs: Konstruowanie IPE-T-ówIPE-7Trzeba miećna uwadze,żewiększośćdzieci z autyzmem nie jest wstanie zastosowaćtego, czego nauczyłysięw jednej sytuacji do sytuacji innej. Ichuczenie sięzwiązane jest bezpośrednio zokreślonąsytuacją.Kurs: Konstruowanie IPE-T-ówIPE-84w procesie nauczania ważne jestwykorzystanie mocnych stron tychuczniów, np. używanieśrodkówwizualnych przez dzieci, które mająłatwośćzapamiętywania wzrokowego(oczywiście przy równoległej rehabilitacji zaburzonychfunkcji ośrodkowego układu nerwowego, np. percepcjibodźców dotykowych lub słuchowych).Kurs: Konstruowanie IPE-T-ówIPE-9Potrzebne jest:powtarzanie materiału dydaktycznego wróżnych sytuacjach i na rożne sposoby,wyprzedzanie materiałudydaktycznego,uprzedzanie o czym będzie mowaKurs: Konstruowanie IPE-T-ówIPE-105 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • apo.htw.pl

  •